Zašto treba da kupujemo od malih lokalnih preduzeća?
Svakoga dana pred nama je sve više odluka koje treba doneti. Često mnoge od njih donosimo po automatizmu, gotovo nesvesno.
Ipak, možda ponekad, kada okolnosti to dozvole, treba da obratimo dodatnu pažnju prilikom kupovine.
Daćemo vam nekoliko dobrih razloga za to.
Male i mikro firme čine više od 95% registrovanih preduzeća i preduzetnika i zapošljavaju polovinu svih radnika.
U svakoj zemlji, pa i našoj, one predstavljaju najvitalniji i najagilniji deo privrede.
Za razliku od velikih korporacija gde postoji mnogo nivoa menadžmenta i odlučivanja, male firme najčešće imaju osnivače koji su lice i obraz kompanije.
Male firme, iako imaju manji broj kupaca, mnogo više se trude oko njih.
Znajući da se dobra reputacija teško i dugo gradi, a lako gubi, i uzevši u obzir da su mnoge od ovih firmi porodične, veoma se trude da svaka mušterija iz radnje izađe maksimalno zadovoljna.
Male firme su lideri inovacija. To je jedan od načina na koje se bore da opstanu na tržištu – moraju biti bolje od konkurencije. Iako nemaju veliki kapital, imaju jednostavnu strukturu i mogu reagovati brže na promene na tržištu, ali i kreativno rešavati izazove pred kojima se nalaze.
Sa druge strane, mnogi od njih prave tradicionalne, unikatne, ručno rađene proizvode i nude vam priliku da posedujete ili poklonite nešto jedinstveno.
Novac malih firmi najčešće ostaje u lokalnoj zajednici. Od naših kupovina, kada se namire sve obaveze prema dobavljačima i državi, skupljaće se za novu mašinu, za razvoj novih proizvoda, ali i za izlet sa porodicom, časove klavira, ili dres voljenog kluba. A u kupovinu ići će kod sebi sličnih, jer znaju koliko je to važno.
Bankama male firme nisu previše interesantne i retko im odobravaju kredite. To znači da njihovo poslovanje i razvoj zavisi gotovo isključivo od nas, njihovih kupaca. Za razliku od velikih koji kasne sa plaćanjima jer im tržišna pozicija to dozvoljava, mali jedino mogu da opstanu ako sve svoje obaveze izmiruju pravovremeno.
Zato, kada ste u prilici, preskočite posrednike i kupite direktno.
Na taj način veći procenat novca će ostati u kući, a ukoliko kupujete veću količinu, recimo kao poklon za predstojeće novogodišnje praznike, moći ćete da pregovarate oko cene, a da na kraju situacija bude povoljna i za vas i za njih.
Od malih do velikih je veoma dug i komplikovan razvojni put kojim na kraju veoma mali broj firmi krene, a još manji stigne daleko. Pored sjajnih proizvoda tu je niz drugih elemenata koji moraju da se razvijaju.
Ono što mi možemo da uradimo je da pomognemo da mali ojačaju, a zajedno sa njima i naša privreda.
Možemo i da ohrabrimo neke nove mlade ljude da pokušaju da pokrenu neke nove male biznise, a svi oni će nam se odužiti zaista sjajnim proizvodima.
Nove epizode u vašem inbox-u:
Podržite Pojačalo:
Donirajte jednokratno ili kroz dobrovoljnu mesečnu pretplatu već od 5 EUR.